Tatra 613 v úpravě T-623 RZA
/Rychlý zásahový automobil/ vyrobený v roce 1976, který byl ve službách hasičů v Humpolci /píšu to naschvál, protože v té době se jezdilo k zásahům společně, a to i v jednom autě/. Vozidlo bylo dovezeno od služby kriminální policie v Praze jako ojeté a díky příslušníkům stanice Humpolec a řadě dobrovolných hasičů bylo přestavěno a přelakováno v roce 1987 na RZA.
Vůz byl poháněn benzínovým osmiválcovým motorem V8 o objemu 3500 ccm. Ve vozidle byla plastová nádrž na cca 100 l vody a u motoru vysokotlaké hasící zařízení.
V té době bylo toto vozidlo chloubou naší stanice.
Tatra byla určena na dopravní nehody v rámci hasebního obvodu a úsek dálnice D1 od cca 60 po 104 km. k tomu byla ve vozidle těžká hydraulická vyprošťovací souprava Lukas se dvěma navijáky, sněhové hasicí přístroje a velký práškový hasící přístroj a další technické vybavení. Některé vybavení spolufinancovalo Město Humpolec a nadace Modrá hvězda života.
Velkou pomocí byla v té době úzká spolupráce s kopřivnickou Tatrou a společností NAREX Praha, a ABA, které provozovaly tyto záchranné speciály Tatra na soutěžích automobilů, a měla s tatrami bohaté zkušenosti.
Díky tomu jsme jako jedni z prvních měli vozidlo, které bylo schopné rychle a profesionálně pomoci při dopravních nehodách a i jiných technických zásazích. Když Tatra dosloužila, nahradil ji v roce 1994 Nissan Patrol GR 2,8 TD, o kterém si povíme v dalším příspěvku.